« Nazaj slovensko english

September 2010

Orakelj II – avtoportet?

P13-09-10_17.34Orakelj II – avtoportet?

V okviru projekta Poetični nastavki korespondence zu Orakljem, ki ga je zasnovala Petra Kapš, se je uvrstilo tudi interaktivno delo / skulptura Orakelj II, ki ga je na osnovi pet let starega projekta na novo postavil Borut Savski. V kratkem lahko pričakujemo še posebno stran s kompletnejšim orisom “avtoportreta”.

Napisano je bilo tudi novo besedilo o za avtorja zanimivih aspektih oraklja, ki je b ilo tudi objavljeno v knjižici, ki je izšla za to priložnost. V nadaljevanju več o projektu, kot ga je napovedala snovalka.

V Likovnem salonu Celje otvoritev projekta -OR- premene umetnosti Poetični nastavki korespondence z orakljem.

razstava // performansi // predstavitve // predavanja // razgovori //  knjiga

Zavod Celeia Celje – Center sodobnih umetnosti Celje vabi v petek, 10. 9. 2010, ob 18.00 v Likovni salon Celje na otvoritev projekta -OR- premene umetnosti Poetični nastavki korespondence z orakljem katerega koncept je delo Petre Kapš. Gre za projekt v katerem sodelujejo Alenka Pirman (SI) // Katarina Zdjelar (RS/NL), Borut Savski (SI) // Tao G. Vrhovec Sambolec (SI/NL) // Evelyn Müürsepp (EE) // Erkki Luuk (EE) // John Grzinich (US/EE) // Simon Macuh (SI) // Marko Košnik (SI) // Petra Kapš (SI). Otvoritev bo spremljal performans Simona Macuha RRR – Resnično, Resnično, zaRes – Kdaj velja tretja Resnica?.

V novembru bo del projekta, ki si ga bodo lahko obiskovalci ogledali do 17. 10. 2010, predstavljen v Odprtem ateljeju na Koroški cesti 6 v Mariboru. Vstop prost. Gre za projekt, ki ga bo spremljalo tudi pestro »obrazstavno« dogajanje. Produkcija Petra Kapš v sodelovanju z Zavodom Celeia Celje – Centrom sodobnih umetnosti .

-OR- premene umetnosti z razstavo, performansi, razgovori, predavanjem in knjigo vzpostavljajo razgledne točke, razpirajo izseke panoramskega razgleda, ki bi ga lahko približali s podnaslovom Poetični nastavki korespondence z orakljem. Priklic izbranih besed v večglasno odmevanje, tudi pomenov in simbolnih prispevkov, je uglašen na črkovni sklop -OR-. Slednjega projekt zasleduje in raziskuje skoz prakse, za katere verjame, da tvorijo kontinuiteto civilizacijskega vzorčenja obnašanja, delovanja, izražanja, odločanja, mišljenja sistemov, diskurzivnega in intuitivnega vse do časov, ko se ”zahod” in ”vzhod” sporazumevata s kodno kombinatoriko: orakeljska (orakularna), oratorska, orfejska, retoriška.

-OR- premene umetnosti nastavljajo zrcala med formo, znak in pomen; prisluškujejo in odpirajo oči tistemu, kar je vmes med njihovimi premenami in izbori. Ali drugače: projekt v fleksibilnem razmerju med konstanto in spremenljivko raziskuje razmerja med znakom in pomenom, ki ju lahko označimo kot skrajni točki umetniškega dela. Projekt išče rob med sprožanjem in kreiranjem dogajanja v posamezniku in posledičnim odražanjem navzven. S poudarkom na zaznavi in izkušnji tako s stališča posameznika kot vsakokratne socialne konfiguracije.

Evelyn Müürsepp, risba, Alenka Pirman, objekt, Tao G. Vrhovec Sambolec, serija črno belih algoritmično generiranih tiskov, Borut Savski, interaktivna zvočno – vizualna instalacija, Katarina Zdjelar, video, Simon Macuh, performans RRR – Resnično, Resnično, zaRes – Kdaj velja tretja Resnica?, Erkki Luuk, performans A Wot, John Grzinich, performans, Marko Košnik, XOR, predavanje, Petra Kapš, knjiga ter skupne razprave so raznoliki formalni jeziki zavzemanja prizorišča. Lepota vstopa med umetniškim procesom in interpretacijo. Oziroma kot je zapisal Peter Sloterdijk „ … kdor se nauči poetično govoriti, od samega začetka dalje vnaša svobodo dihanja tudi v jezik, ki se ga priučimo s svojim vstopom v zgodovinski govor posredniških sil. Apriori oprostitve zato obstoji v načinu, kako izrečemo resnico, ki je izvorno povezana s pravico do zraka in širjave.“ (Prihajati k jeziku – prihajati k svetu / str. 130). -OR- premene umetnosti poglede ostrijo tam, kjer se aktivira razpirajoče.

-OR- premene umetnosti so navdihnjene s fenomenom oraklja, človekom kot medijem, interpretacijo in resnico; orakelj kot instrument, kot posrednik, kot orodje, kot pripomoček za odločanje in izbiro, kot sistem, kot emanacija …
_____________________________________________

»Obrazstavno dogajanje«

Marko Košnik, XOR, predavanje, 13. september 2010, 18:00

Simon Macuh, Alenka Pirman, Marko Košnik, Tao G. Vrhovec Sambolec, Borut Savski, Irena Čerčnik, Petra Kapš, razgovor, 13. september 2010, 19:30

Evelyn Müürsepp, John Grzinich, performans, XX oktober 2010, 19:00

Erkki Luuk, A Wot, performans, 15. oktober 2010, 19:00

Petra Kapš, predavanje, predstavitev knjige, 17. oktober 2010, 19:00

In še več …
_________________________________________________

Trivia Records Zapisi

  • Lately i am acquiring some finger dexterity again. The victims are some relatively newly developed instruments (turboguitars, turboflutes and cirkulinos). Here is a selection of cutouts from various live situations - mostly as parts of Cirkulacija 2 program - from 2020 onwards.
  • Celjska interdisciplinarna impro zasedba s projektnim imenom Umoblodnica v sestavi: Iva Tratnik, Andreja Džakušič, Keiko Miyazaki, Estela Žutić, Simon Macuh, Dalibor Bori Zupančič, Borut Peternelj – Amper-o-mat. Posnetek nastopa 20. maja 2021 Cirkulaciji 2 | podhod Ajdovščina.
  • Generative algorithmic composition excerpts based on realtime video data for Francisco Tomsich "ELEGIJA | ELEGY" video installation presented from 10th to 21st July 2020 at Cirkulacija 2 Ljubljana Slovenia. Elegija (Elegy) is a mournful song performed by ensemble of video installations, sculptures and sound installation – made specifically for Cirkulacija 2’s premises. The installation setup was totally site-specific – for the new space of Cirkulacija 2 in Ajdovščina subway.
  • Field recordings in air and water during the Cirkulacija 2 visit in Finland. The place of rest and contemplation was at Future Lake near Helsinki and the performance place was on Merikerho club/ ship in Helsinki harbor. Boštjan Leskovšek was using the underwater recordings as his instrument. Here it is as separate album.
  • A recording of Cirkulacija 2 (Stefan Doepner, Boštjan Leskovšek, Borut Savski) performance at Merikerho club Helsinki Finland on 20th October 2018. Visit was part of two-way exchange between Ljubljana and Helsinki (Cirkulacija 2 and Koelse = Association of experimental electronics – Kokeellisen Elektroniikan Seura)
  • V gosteh v C2 je bil John Duncan, eden temeljnih sodobnih radikalnih umetnikov zadnjih štirideset let. Z Duncanom smo v veliki dvorani Cirkulacije 2 v treh dneh pripravili kvadrofonsko situacijo v kateri smo se zvrstili vsi sodelujoči. Domači sodelujoči: Iva Tratnik, Stefan Doepner, Boštjan Leskovšek in Borut Savski.
  • Double-bill/ triple action. On the occasion of Mike Hentz' Mental Landscapes lecture at Cirkulacija 2 - a concert occurred: Javier Areal Vélez – Argentinian composer and guitar improviser claiming to be open to any kind of participation visited C2. He was joined by the two local strummers: Leskovšek and Savski.
  • Moške sodobne različice vokaliziranja so izven gostilne ali cerkve (formatiranih oblik pevskih zborov) redke. Na pobudo Košnika, ob neposrednem nedavnem vzoru Tomažinke, je nastala ideja za uporabo glasu kot izhodišče in elektroakustične prijeme kot berglo za tri zvočne raziskave.
  • Ob otvoritvi sezone Cirkulacija 2 | leto 2017/ letnik X - prigodni kulturno-umetniški program – impro session, dva ali trije. Mali synthi velikega Boštjana in otožni zvoki mandolin – Savski + Cirkulino ter Kristl.
  • Bogdana Herman in Borut Savski sva leta 2010 zasnovala projekt Novokomponiranih slovenskih ljudskih, kar je rodilo sedem javnih koncertov in zbirni cd album. V letu 2016 se je začel novi krog slovenskih novoljudskih. Delni rezultati so že dostopni ...