Nedelo, 8.4.2001
KLANČNIK Veronika
Kultura
Matjaž Latin, režiser

V petih letih, odkar je zapustil zagrebško akademijo, kjer je študiral gledališko režijo, je postavil na slovenske odre že dober ducat predstav. Posebej ljube so mu bile Družinske zgodbe Biljane Srbljanović, Murlin Murlo Nikolaja Koljadina Ovinek Tankreta Dorsta in Kleščar z Aljošo Ternovškom.

Loteva se vseh mogočih projektov in ne viha nosu nad manjšimi, mladinskimi predstavami. Pred kratkim je režiral tudi lutkovno predstavo po Andersenovi pravljici Kakor napravi stari, je zmerom prav. »Lutke so za večino ljudi prvi stik z gledališčem, potem pa pozabiš nanje, vsaj z mano je bilo tako. Ko greš delat lutkovno prestavo, lahko znova najdeš stik z otroško senzibilnostjo, ni pa nujno, da se ti posreči. Če se, je to zelo lepa izkušnja. Sploh je ozračje v lutkovnem gledališču bolj sproščeno, ne samo med publiko, tudi med ustvarjalci.«

Kadar sam izbira, ima najraje drame, ki se gibljejo v območju realizma. »Bolj kot ideje ali estetska vprašanja me zanimajo živi ljudje, njihove zgodbe. Zanima me čisto življenjska mešanica tragike in komike.« Blizu mu je tudi dramatika absurda, rad ima Danila Harmsa in specifični črni humor. Trudi se, da bi se v njegovih predstavah igralci vedli in govorili čimbolj naravno. »Kar se mene tiče, mi je bolj všeč, če kdo govori slovnično ali kakorkoli nepravilno, samo da nimam občutka, kako si je zapomnil opombe, ki mu jih je prejšnji dan na listek napisala lektorica. Pomembno je, da je natur. Tu seveda govorim o bolj verističnih predstavah, ki so mi najbližje.«

V Mariborski drami bo kmalu doživela premiero predstava Shopping and fucking, ki v različnih priredbah že nekaj časa dviga precej prahu. Do te režije je prišel bolj po naključju. »Nikoli me niso zanimale trendovske zadeve. To besedilo sem pred leti že prebral, zdelo se mi je sicer zanimivo, nisem si pa predstavljal, da bi ga režiral. Ni mi do tega, da bi z njim šokiral ali izživljal neke svoje frustracije, čeprav to omogoča. Moja predstava bo zagotovo precej drugačna od Ostermeyerjeve, ker dramo že v izhodišču berem drugače.«

Veronika Klančnik

In še:

»Oder je prostor, kjer lahko postane tudi najbolj dolgočasno življenje neke osebe zanimivo. Lahko je tajnica, vratar, sosed iz bloka. Vsi imajo svoje sanje, svoja čustva, svoje predsodke, svojo dramo. Tu so potenciali za zgodbe, ki se sicer utegnejo komu zdeti plehke, ampak če so res močne in iskrene, ne bodo zašle v trivialnost.«

»Gledališki jezik se trudim uporabiti tako, da bi se gledalec vživel v mojo predstavo, da bi se identificiral z junaki in pozabil nase. Razmišlja lahko pozneje. In seveda je fino, če ga pripravim do tega, da o stvareh razmišlja, če gre naslednji dan malo drugače po cesti in vidi ljudi, ki jih prej sploh ni opazil: enega, ki žica denar, pa drugega, ki pometa pločnike.«


 Kategorizacija članka

Naslov Matjaž Latin, režiser
Vir Nedelo, 8.4.2001
Avtor KLANČNIK Veronika
Sekcija Kultura
Rubrika Pred akcijo
Zvrst
Številka 14
Izdaja
Stran 13
Udk • 92 LATIN Matjaž
Gesla
Osebe LATIN Matjaž
Citirani LATIN Matjaž
Stvarna
Geo