Marija Mojca Pungerar & Veronika Klannik

Veronika
Mojca

Zgodbe iz Alpine / "Alpina's" Stories

Srbsko (English not available)

Anka, 27 let, iva evlje,
Primorka, poroena, 2 otroka (9 in 6 let)

Ko pridem iz slube, najprej skuham kosilo. Potem z otroci kolesarimo in se sprehajamo. Za vikende se dostikrat odpeljemo na Primorsko, do Cola, od koder sem doma. V iri sem se preselila, ko sem se poroila. Tudi mo dela v Alpini. Na poronem potovanju nisva bila. Najbolj si elim v Avstralijo. To bom uresniila, ko otroka odrasteta. Toi se mi za Primorsko. Ko bova z moem v penziji, bova la tja. Moja elja je imeti vikend na Primorskem.

Jelka, 44 let, sestavlja evlje, iz okolice irov, poroena, 3 otroci
Pri Alpini delam 25 let. V prostem asu hodim v naravo. Doma sem v hribih, ob hii imamo tudi vrt, ki ga sama obdelujem. Sadim zelenjavo, pa tudi grmovnice. Okrog in okrog hie je gozd, tako da bi bilo lepo tudi brez ro. Poroena sva skoraj 25 let, na porono potovanje pa nisva la. Tri odrasle otroke imava, sinova sta e doma, hi je pa e la. Za prihodnost si najbolj elim zdravja.

Ema, 47 let, lepi in sestavlja evlje,
irovka, poroena, 3 otroci
V Alpini delam e 30 let. Za penzijo e nimam nartov, elim si samo, da bi jo zdrava doakala. Pa upam, da bom do takrat e dobila kake vnuke. Nekaj zemlje mamo in to v prostem asu obdelujem. Okrog hie sem posadila precej cvetja. Za kake druge hobije ni asa. Poroena sem e 25 let, ampak nisva z moem e ni praznovala.
  Marina, 28 let, raunalniko programira evlje in delovne faze,
irovka, poroena, 1 hi
Zjutraj najprej pristavim mleko in ko se preobleem, e vre. Pozimi, ko se je treba bolj oblet, mi dostikrat prekipi. Ko pridem domov, kosilo e aka na mizi, ker z nami ivi moeva invalidna sestra, ki nam vse pripravi. Za nao hio je takoj gmajna. Imamo tudi dva bika pa mal kmetije, ampak to je bolj za razvedrilo. Z moem in punko radi kolesarimo pa hodimo v hribe. Punka je stara eno leto in pol, pa gre e rada v naravo. Ko gremo v hribe, jo damo v nahrbtnik. Tudi mo dela v Alpini. Je serviser smuarskih evljev in rolerjev. Na porono potovanje sva la na Krk. Letos gremo na Krk ali na Cres s otorom.

Meta, 30 let, urezuje evlje, irovka, poroena, 2 otroka
V Alpini delam e petnajst let in nameravam ostati, ker lahko pridem e na slabe. Mo dela v Kranju. Domov pridem vsak dan ob tirih. Zdaj ivim 30 kilometrov stran od irov. e je lepo vreme, se po kosilu radi spravimo na kolo. Pa zgodovinske romane rada berem. Ta vikend gremo v kofjo Loko na srednjeveki turnir. Za dopust gremo pa na hrvako obalo. Najbolj si elim potovati kam v tople kraje, e posebej v Egipt.

Olga, 46 let, iva evlje,
irovka, poroena, 3 otroci, 2 vnukinji
V Alpini delam e 30 let, do upokojitve mi ostane e 10 let. V iri sem se preselila iz Vrha svetih treh kraljev blizu Logatca, ko sem se poroila. V prostem asu hodim na sprehode, na Javor al pa delam na vrtu. Tam gojim v glavnem zelenjavo, pa tudi roe. Posebej sem ponosna na brljanke. Po televiziji najraje gledam kake nadaljevanke. Ob sobotah se dobim s prijatelji. Vsi moji bratje - tri jih mam - in sestra so v tudi ireh. Poroena sem e 25 let. Za petindvajsetletnico sem povabila lahto, pa smo malo proslavili.

Brigita, 42 let, opremlja evlje z etiketami, irovka, poroena, 3 otroci (11, 14 in 20 let)
Pri Alpini sem kakih pet let. Sicer sem fotografinja -  vasih sem evlje fotografirala, zdaj pa opremljam pare z etiketami. Moj vsakdan je zelo natrpan. Zjutraj teko vstanem, ker grem pozno spat. Po tretji uri, ko se mi kona delavnik, najprej skuham kosilo, se malo ukvarjam z otroki, potem pa pozno v no s fotografijo. Tudi najstareja hi hoe postati fotografinja. Prostega asa skoraj nimam. V resnici samo tirinajst dni na leto, ko gremo z druino na Cres, kjer imamo prikolico. Tja pobegnemo tudi za vikend, e se le da, ker nam je tako ve. Ob sobotah me velikokrat naroijo kot fotografinjo pri kaki poroki. Fotografiram skoraj vsako poroko v okolici. Zdaj so poroke nekaj posebnega. Nekdaj so bile bolj skromne, samo oji krog, zdaj pa je to tako razkoje... Uivam v vsaki poroki, vasih mi uspejo res udoviti posnetki.
  Karmen, 28 let, izdeluje spodnje dele evljev, irovka, poroena, 1 herka
V Alpini delam e skoraj 10 let, pa mo tudi. Spoznala sva se v tovarni. Zdaj sva poroena e tri leta. Stanujem pri njegovih starih. Okrog hie je precej vrta, ki ga obdelujeva skupaj s tao. Na pravo porono potovanje z moem nisva la, samo malo na morje. To poletje gremo z mojimi stari v toplice v ate. Vse moje prijateljice majo tudi e druine. Ko se dobimo, se pogovarjamo o otrocih pa obujamo spomine na ase, ko smo ga skupaj urale. To kar malo pogream.
  Marjeta, 35 let, modelira evlje,
irovka, poroena, 4 otroci
V slubo hodim pe, ker ivim isto blizu. V prostem asu grem rada na Javor. Gor grem s kolesom ali pe. Pa recepte zbiram... pa kaken film pogledam. Recepte dobivam od sodelavk v tovarni al pa e ma mami kaknega. Raje peem kot kuham, od tort delam najraje sadne. To, kar speem, v glavnem pojedo otroci. Avgusta gremo mal na morje pa mal v hribe. Na porono potovanje sva z moem la v tudentski kamp v Ankaran.
Nataa, 25 let, raunalniko sestavlja evlje,
irovka, neporoena
V Alpini delam e skoraj est let. Domov pridem zelo zmatrana. Kosila mi ni treba kuhat, ker sem e pri mami skupaj z bratom in sestro. Onadva, hvala bogu, ne delata tu. e mam as, se najraje vsedem za punkel pa kleklam, v glavnem le zase. Nauila sem se tu, v kleklarski oli. Hkrati lahko gledam tudi televizijo, seveda je to mogoe samo, e si vajen. S prijateljicami se dobivamo v glavnem za rojstne dneve, pa gremo skupaj na kako veerjo.

Stana, 31 let, raunalniko modelira evlje, irovka, poroena, 3 otroci (3, 6 in 9 let)
Za sprostitev po slubi berem revije ali pa kolesarim. Ob vikendih gremo z druino v planine. Letos poleti gremo na poitnice nekam v bliino Zadra. Tudi mo dela pri Alpini, v slubo pa vseeno ne hodiva skupaj, ker on dela od estih do dveh, jaz pa od sedmih do treh. Zdaj sva poroena e deset let. Za porono potovanje nisva la nikamor, pa za desetletnico tudi ne. Mogoe bova la za dvajsetletnico. Najbolj si elim potovati po Italiji.

Damjan, 28 let, raunalniko modelira evlje, irovc, neporoen
Na iht pridem ob pol osmih. Zjutraj se samo mikeno umijem pa grem. Kave sploh ne pijem. Takoj ko pridem domov, grem na internet. Trenutno iem en program za dekoracijo notranjih prostorov. timam si prvo in verjetno zadnje stanovanje. Sicer pa sestavljam modele ladij. Zdaj e tri leta delam eno meter in pol veliko. Imenuje se Norveki lev. Rad delam take stareje, z ve topovi. Kolumbove nisem naredil, ker ima samo dva topa. Pa slikam tudi. S prijatelji se bolj malo dobivam, ker ni asa. Samo na kakih rojstnih dnevih pa tako. Ne vem e, kam grem letos na poitnice. Verjetno v Umag. e bi lahko izbiral, bi bil kapitan ladje iz zaetka 18. stoletja. Mogoe kapitan Cook.

Majda, 35 let, vodi program lepljene obutve, irovka, poroena, 2 herki (5 in 7 let)
Pri Alpini sem deseto leto, vodja programa pa etrto leto. Razvojniki veliko potujemo po svetu. Hodimo po sejmih, dobivamo se z modelirji, z dobavitelji materijala, tako da smo veliko odsotni. Glavna informacija so nam nai trgi - Belgija, Francija, Nemija, Italija. Na sreo me ta potovanja zelo veselijo. Obiajni delavnik se mi zane ob sedmih zjutraj. Vstanem malo prej in grem s kolesom, ker stanujem isto blizu. ele v slubi popijem kavo iz avtomata. Popoldne se ukvarjam z otroki, skupaj kaj beremo, riemo, kolesarimo. Ob vikendih delamo na hii, pozimi hodimo smuat, poleti pa imamo ure s skupino mladih z druinami. Vsi - zdaj nas je e kakih estdeset, sedemdeset - smo iz irov. Vsako leto gremo s otori na Svetletov gri. Z druino do zdaj e nismo veliko potovali, hodili smo samo po Sloveniji ali na morje. Smo se pa odloili, da gremo drugo leto nekam z letalom, ker herki e nista leteli. Modeli evljev so imenovani z enskimi imeni. Oblikovalci jih nikoli ne imenujemo po sebi ali po lanih svoje druine.

Matja, 48 let, sestavlja evlje
iz okolice irov, poroen, 2 otroka
V Alpini delam 10 let, prej sem pa delal e po drugih podjetjih. Skupne delovne dobe imam 30 let. Tudi ena dela v Alpini. En sin je e v slubi, drug pa hodi v sedmi razred. Doma imamo kmetijo, ki mi vzame dosti asa. eprav je kmetijstvo bolj kot hobi: kravca za domae potrebe, nekaj koza. S kmetijstvom se ukvarjamo do te mere, da nas ne obremenjuje pri delu v podjetju. ivimo na samoti, zato se druimo bolj malo, zabava je v glavnem televizija. Rad gledam znanstvene oddaje.

Nina, 24 let, iva evlje, irovka, poroena, 1 herka
V Alpini delam e 7 let. Tudi mo dela v Alpini. Poroila sva se v irovski cerkvi. Na pravo porono potovanje nisva la, samo do atea. Poroka je bila bolj skromna, v ojem krogu, eprav sem si elela veliko ohcet, ker mamo velik lahte. Ampak sva mela e otroka, pa sva se bolj na hitro poroila... Moja sanjska poroka bi bila na kakem stranem gradu.

Spraevala, zapisala in uredila Veronika Klannik.           Beograjske zgodbe / "Belgrade" Stories (Slovenian language only)